سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

این غزه همان یوسف کنعانی ماست

با دست برادران به چاه افتادست

 

به کدامین گناه کشته شدند؟

 


نوشته شده در  چهارشنبه 87/10/11ساعت  10:18 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

سیراب از باران عرفه

روز عرفه روزی است بسیار ارجمند و ویژه دعا و نیایش. در روایات بسیار سفارش شده که انسان در روز عرفه در کربلا و در کنار قبر امام حسین علیه السلام باشد. امام صادق علیه السلام می‎فرماید: "در روز عرفه خداوند نخست بر زائران مزار حسین علیه السلام جلوه می‎کند، نیازهایشان را برمی‎آورد، گناهانشان را می‎بخشاید و ... و سپس بر گردآمدگان عرفات جلوه می‎نماید."

می‎گویند در حج واجب چون حتما" امام زمان در حج حضور دارند خیلی از حجاج اگر چشم بصیرت داشته باشند حضرت را می‎بینند.

ولی آقا ما که لیاقت نداریم به سفر حج مشرف بشیم تا شاید در صحرای عرفات خاک زیر پایتان باشیم و از انفاس پر ثمرتان بهره‎مند شویم .

مولا ما که لیاقت نداریم در حرم امامان حضرت حسین علیه السلام باشیم، در کنار ضریح شش گوشه ارباب، در کنار گودال قتلگاه باشیم و دعای عرفات بخوانیم.

ولی از همین راه دور تو را صدا می‎زنم، می‎دانم که می‎شنوی، می‎دانم که مرا می‎بینی، می‎دانم وقتی گناه می‎کنم از من رو برمی‎گردونی تا مرا نبینی ... .

ولی من یک دلخوشی دارم، من شیعه هستم و شما اهل کرامت اگر اسمی از مولا علی ببرم حتما" برمی‎گردید و منو نگاه می‎کنید ... .

می‎خواهم در ابری‎ترین لحظه‎ها فریاد بزنم و از باران عرفه سیراب شوم. دوباره کبوترهای دل با خاک عرفات تیمم می‎کنند. نمی‎دانم هرچه هست من زائر کوی حسینم، می‎خواهم با زمزمه‎های حسینی در صحرای عرفات، مُحرم درگاه خدا شوم .

"التماس دعا "

 


نوشته شده در  یکشنبه 87/9/17ساعت  5:44 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

به مناسبت روز مجلس

خاطرات شهید مدرس

پول در آوردن مدرس

حاج محمد باقر کاظمى یکى از بستگان مدرس از قول سید عبدالکریم مى‏گوید: سید عبدالکریم تعریف مى‏کرده وقتى ما با سید حسن مدرس در مدرسه جده کوچک درس مى‏خواندیم، چند وقتى حقوق طلبگى ما نرسید و همگى بى پول شدیم، یک روز دیدم آقاى مدرس یک پول داد به یک طلبه و گفت:

 برونان بگیر

 طلبه دیگر رسید، یک پول هم به او داد و گفت:

 برو نان بگیر.

 آن وقت‏ها قیمت یک قرص نان یک پول بود من گفتم:

 شما و ما حقوقمان یکى است و همه از یک جا پول مى‏گیریم حالا چطور شده که ما پول نداریم و شما دارید؟!

 مدرس خندید و گفت:

 مگر مرد هم بى پول مى‏شود؟!

 پرسیدم:

 آخر از کجا و چطورى؟

 گفت:

 شب بیا حجره ما بمان تا نشانت بدهم.

 شب رفتم و حجره ایشان ماندم. صبح طلوع فجر بیدارم کرد پا شدیم و نماز خواندیم آنگاه در گنجه‏اى را باز کرد و یک سطل  بیرون کشیدو یک کلاه نمدى گذاشت سرش و گفت:

 برویم.

 آن موقع در اصفهان مرسوم بود که صبح زود آب حوض‏ها را خالى مى‏کردند و با پا آب مى‏کشیدند و دوباره حوض‏ها را پر مى‏کردند ما راه افتادیم توى کوچه‏ها و داد زدیم:

 آب حوض می کشیم ! آب حوضی !

بیا برویم این مرد مى‏خواهد آبروى ما را در دنیا ببرد؟

 خانه‏اى صدایمان کردند. من حوض را خالى و پاک کردم و مدرس آب کشید و پر کرد. دو تا حوض خالى و پر کردیم و نفرى سه پول گیرمان آمد آن وقت مدرس رو به من کرد و گفت:

 دیدى؟ این هم پول، هم مى‏توانى خودت نان بخرى و هم به دو طلبه دیگر هم کمک کنى!


مدرس و چک سفیر انگلیس

 نیمه شبى سفیر انگلیس با یک نفر مترجم وارد منزل مدرس شد و چکى به مبلغ 1000.000 ریال را که همراه آورده بود به مدرس داد و گفت:  هر جور مى‏خواهى آن را خرج کن شنیده‏ام که پول نقد نمى‏گیرى از این رو چک را نیمه شب آورده‏ام تا قبول کنى! 

مدرس به آرامى پرسید: چه؟

 سفیر انگلیس گفت:  چک است، ورقه‏اى که به محض ارائه به بانک ، وجهى را که در آن نوشته شده است به شما خواهند پرداخت.

 مدرس خودش از بانیان بانک بود و چک را به خوبى مى‏شناخت و قصد سربسر گذراندن او را داشت.

 سفیر انگلیس با تعجب به مدرس نگریست و با خود گفت:  این دیگر چه جور روحانى، نماینده مجلس و سیاستمدارى است که چک را نمى‏شناسد!

 در این موقع مدرس سر را بلند کرده و چشم در چشم سفیر انگلیس دوخته و با خنده گفت:  آنها که مى‏گویند مدرس پول نمى‏گیرد درست نمى‏گویند، من پول مى‏گیریم در روز هم مى‏گیریم، مشروط بر اینکه طلا باشد و بار شتر باشد و ما بین نماز ظهر در مسجد سپهسالار و در حضور مردم براى من بیاورند. وقتى این حرف‏ها را مترجم براى سفیر انگلیس ترجمه کرد سفیر با اوقات تلخى گفت:  بیا برویم این مرد مى‏خواهد آبروى ما را در دنیا ببرد؟


نوشته شده در  دوشنبه 87/9/11ساعت  11:55 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

تصیمیم داشتم در مورد موضوع جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطلب بنویسم ولی دیدم این مطلب بسیار زیبا و گویا است.

پس شما هم بخوانید.

آشیخ تو هم!


نوشته شده در  یکشنبه 87/8/26ساعت  2:44 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

گزارش «یو.اس.ای تودی» از وضع حجاب در شهرهای ایران

روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» در گزارشی به بررسی وضعیت پوشش و حجاب زنان در شهرهای مختلف ایران و قوانین مربوطه در این خصوص پرداخت.

این روزنامه در ابتدای مطلب خود نوشت: "در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران تابلویی به چشم می خورد که بر روی آن حک شده است: «بانوان گرامی، لطفاً قوانین پوشش اسلامی را رعایت کنید» ".

«لورا بلای» خبرنگار روزنامه آمریکایی در تفسیر این عبارت می نویسد: "تحت قوانین ایران که پس از انقلاب اسلامی به اجرا درآمد کلیه زنان از جمله بازدیدکنندگان خارجی باید سرهای خود را بپوشانند و لباس های سنگین و موقری بر تن کنند."

اما رسماً منظور از عبارت بالا پوشیدن یک چادر تمام قد (معمولاً سیاه رنگ) یا یک روسری، شلوار و مانتوی آستین بلند و سبک است.
اما در حالی که توریست های خارجی در زیر پوشش غیرمرسوم خود احساس کلافگی می کنند تعبیرهای گوناگون از پوشش قابل قبول در ایران نشانگر واقعیت های پیچیده زنان این کشور است.

در خیابان های محلات بالانشین شهرهایی چون تهران و شیراز ، زنان جوان پیگیر مدهای جدید، مانتوهای کوتاه و چسبان می پوشند، موهای آراسته آنها از روسرهای کوتاه ابریشمی شان بیرون زده و در همین حال بازدیدکنندگان خارجی، کلاه به سر و با پیراهن های کوتاه نازک هندی در انظار ظاهر می شوند.

با این حال در نقاط دیگر به ویژه در شهرهای سنتی مشهد و یزد، چادر سیاه و مقنعه (نوعی لباس که سر و شانه ها را می پوشاند) در همه جا دیده می شود.

براساس گزارش های اخیر، «پلیس اخلاقی» ایران بر تحرکات خود افزوده و اقدام به بستن مغازه های فروش مانتوهای تحرک کننده کرده و زنانی را که مرتکب تخلفاتی چون جلا دادن ناخن های خود می شوند بازداشت می کند.

چند هفته قبل گلشیفته فراهانی، بازیگر سرشناس ایرانی، زمانی که در افتتاحیه فیلم خود «مجموعه دروغ ها» به کارگردانی رایدلی اسکات با موها و بازوان عریان در نیویورک ظاهر شد جنگ و جدل های داغی در کشورش به راه انداخت.

خبرنگار «یو.اس.ای تودی» که به اصفهان سفر کرده است می افزاید: "در بخش بانوان یک رستوران در اصفهان، گنجینه ای از معماری فارسی که بازدیدکنندگان داخلی و خارجی را به خود جذب می کند، گروه سه نفری از زنان روسری های خود را درآورده و از یکدیگر عکس می گیرند. زمانی که آنها یک آمریکایی را ملاقات می کنند، یکه می خورند و از وی می پرسند چرا در میان این همه کشور ایران را انتخاب کرده است؟"

آنها با اشاره به روسری خود که موقتاً آن را درآورده اند خطاب به فرد آمریکایی می گویند: "چگونه می توانی این روسری را تحمل کنی؟!"

این در حالی است که چند روز بعد یک توریست از فروشنده جوانی در شهر کرمان سئوال می کند که آیا از اینکه مجبور به پوشیدن چنین لباسی شده، ناراحت نیست که زن فروشنده جواب می دهد: "اصلاً، با این لباس احساس آرامش بیشتری می کنم."

زنان ایرانی در قسمت عقب اتوبوس ها سوار می شوند (در تهران می توانند از خودروها، تاکسی ها و یک پارک عمومی مختص زنان نیز استفاده کنند)، در همین حال آنها رانندگی می کنند، تجارت می کنند، در پارلمان نماینده دارند و بیش از نیمی از جمعیت دانشگاهی را تشکیل می دهند.

در ماه اکتبر سازمان ملل در گزارشی مدعی قوانین تبعیض آمیز و خشونت های جنسی گسترده علیه زنان این کشور شد و در همان ماه یک دانشجوی ایرانی – آمریکایی که در حال تحقیق بر روی پروژه دانشگاهی خود درباره پیشرفت حقوق زنان ایرانی بود در این کشور بازداشت شد.

ریاحی، نماینده یک بنگاه مسافرتی در زوریخ سوئیس که 25 سال قبل ایران را ترک کرد و اکنون راهنمای تورهای گردشگری به کشورش (ایران) است می گوید: "در سال 1935 حاکمان ایران دستور ممنوعیت چادر و سایر پوشش های سنتی در ملاعام را صادر کردند به طوری که زنان ایرانی برای شش ماه خانه خود را ترک نکردند."

وی می افزاید: "امروز گرایش به افراط به نقطه دیگری متمرکز شده اما مسائل بسیار مهم تری از حجاب وجود دارد."


نوشته شده در  یکشنبه 87/8/19ساعت  12:0 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

هر دم از این باغ بری می‏رسد؛

خواهر شیرازی اوباما

این خانم 51 ساله، متولد شهر شیراز در ایران و از دوستان نزدیک خانوادگی اوباماست . پدرش، از اولین پزشکان بیمارستان نمازی شیراز بوده است. او خاطراتش از زندگی در ایران را، «خاطراتی بسیار شیرین» توصیف می‌کند.
عصر ایران- روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن در گزارشی به معرفی «والری جارت»، مشاور نزدیک اوباما که به تازگی به عنوان یکی از اعضای تیم انتقال قدرت وی در کاخ سفید منصوب شده است، پرداخت.

این روزنامه نوشت: "«والری جارت»، دوست نزدیک و معتمد رییس جمهور جدید آمریکا که به لقب «خواهر بزرگ اوباما» شهرت دارد، هم اکنون در حال رهبری نسل جدیدی از سیاه پوستان پرنفوذ است که برای به دست گرفتن قدرت در واشنگتن آماده می شوند."

اوباما در یکی از اولین انتصابات خود، خانم «جارت» 51 ساله را به عنوان یکی از اعضای تیم انتقال قدرت خویش برگزید. این تیم وظیفه نظارت بر بررسی نامزدهای کابینه و تدارک اولین اقدامات اساسی دولت جدید را برعهده دارد.

این خانم 51 ساله، متولد شهر شیراز در ایران و از دوستان نزدیک خانوادگی اوباماست که برای سال ها بازیگر مهمی در جامعه سیاه پوستان شیکاگو بوده است.

«جارت» در امر تجارت و سرمایه گذاری ملک، دستی بر آتش دارد و 17 سال دوست و مشاور نزدیک اوباما بوده است به نحوی که گفته می شود در زمان صحبت کردن درباره رئیس جمهور جدید آمریکا «احساساتی» می شود و همچنین از او به عنوان «طرف دیگر ذهن اوباما» یاد می کنند.

به علاوه به خاطر نزدیکی بسیار به اوباما، لقب «خواهر بزرگ اوباما» را بر وی نهاده اند.

این خانم به حدی به اوباما نزدیک است که می تواند پیش بینی کند اوباما برای شام چه چیزی را دوست دارد و  شام یک شنبه گذشته را نیز با رییس جمهور جدید صرف کرده است.

خانم «جارت» تجربه ای در مناصب دولتی واشنگتن ندارد اما به عنوان یک رقیب جدی برای احراز پست های کابینه از جمله وزارت مسکن و حمل و نقل یا حتی مشاور ارشد کاخ سفید محسوب می شود.


نوشته شده در  یکشنبه 87/8/19ساعت  11:20 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

توزیع رایگان نستله در دانشگا‌ه‌های مشهد

شرکت نستله از شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی در دانشگاه غیر انتفاعی توس مشهد اقدام به توزیع رایگان نسکافه به همراه بروشورهای تبلیغاتی این شرکت نمود. شعار تبلیغاتی بزرگی که در بنرهای تمام قد این شرکت به چشم می خورد عبارت است از: "با ما باش!"
به گزارش برنا، شرکت نستله از شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی در دانشگاه غیر انتفاعی توس مشهد اقدام به توزیع رایگان نسکافه به همراه بروشورهای تبلیغاتی این شرکت نمود. شعار تبلیغاتی بزرگی که در بنرهای تمام قد این شرکت به چشم می خورد عبارت است از: "با ما باش!"
دانشجویان می‌گویند: متاسفانه مسئولان امر توجهی به اعتراضات نشان نمی دهند و دانشجویان را وادار به مداخله مستقیم می نمایند. طبق تبصره ماده 8 قانون حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین مصوب سال 1371، وزارت خارجه موظف است لیست شرکتهای حامی یا وابسته به رژیم صهیونیستی را تهیه کرده و گزارش آنرا به دولت و مجلس ارائه دهد تا اقدام مقتضی از سوی آنان به عمل آید.
به راستی چه نیاز مبرمی به استفاده از این محصولات وجود دارد در حالیکه جایگزین‌های بسیار مناسبی برای آنها وجود دارد. بسیاری از مردم به دلیل ناآگاهی یا عدم اطلاع از اهمیت موضوع، از این محصولات استفاده می کنند که البته تقصیر اصلی را متوجه آنان نیست بلکه مقصر اصلی ماجرا، دولت و مجلس هستند. با توجه به جهت‌گیری‌های شجاعانه دولت نهم و شخص ریاست جمهور در رابطه با رژیم غاصب اسرائیل، به نظر می رسد برخی خلاءهای قانونی مانع از برخورد دولت می شود.
گذشته از سودی که از سوی نماینده این شرکت‌ها در ایران نصیب سران اصلی این کمپانی می شود تا به جنایت‌های وحشیانه خود در فلسطین اشغالی بپردازند، افشا شدن صهیونستی بودن این شرکت‌ها در عین مصرف آن توسط مردم ما، موجب ایجاد نوعی بی تفاوتی و بی مسئولیتی در میان آنان می شود که این خطرناکترین جنبه حضور آنان در ایران است.
بنا بر این گزارش، طبق یکی از پروتکل‌های فاش شده یهود، سران صهیونیست به دنبال آن هستند تا نسل جوامع غیر یهودی را که از نظر آنها نژاد ویژه به حساب نمی‌آیند، از طریق صادرات مواد غذایی آلوده و دستکاری شده ژنتیکی به تدریج نابود یا حداقل ضعیف و ناتوان نمایند.


نوشته شده در  یکشنبه 87/8/19ساعت  11:9 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

نارضایتی شدید رهبر انقلاب از فضای رسانه‏ای کشور؛

خداوند از بی بند و باری در حرف زدن به آسانی نمی گذرد

رهبر انقلاب اسلامی با اظهار ناخرسندی شدید از فضای تبلیغاتی و مطبوعاتی کشور افزودند: این فضای بی بند و باری در حرف زدن و اظهارنظر علیه دولت، مسائلی نیست که خداوند به آسانی از آنها بگذرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برخی افراد برای سیاه نمایی در فضای جامعه و ایجاد اغتشاش ذهنی و تردید در مردم افزودند: ملت ایران ملتی مؤمن، صادق و با عزم راسخ است و همان ملتی است که این انقلاب عظیم را به پیروزی رساند و سی سال با قدرت از نظام اسلامی دفاع کرد.

ایشان خاطرنشان کردند: این دستاوردهای نظام اسلامی، به راحتی محقق نشده است که عده ای بخواهند به دلیل اغراض شخصی و دشمنی با دولت، در اصل نظام خدشه وارد کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اظهار ناخرسندی شدید از فضای تبلیغاتی و مطبوعاتی کشور افزودند: این فضای بی بند و باری در حرف زدن و اظهارنظر علیه دولت، مسائلی نیست که خداوند به آسانی از آنها بگذرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تفضلات و رحمت الهی تا زمانی است که ما مراقب گفتار، رفتار، و عملکرد خود باشیم زیرا خداوند با ما خویشاوندی ندارد.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: برخی کارها و ظلم ها، فتنه ای به پا می کند که دامن همه، اعم از ظالم و غیرظالم را می گیرد بنابراین همه باید مراقب اظهارنظرها، تبلیغات، و اقدامات خود باشند.


نوشته شده در  چهارشنبه 87/8/15ساعت  3:0 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

هشدار - هشدار

موسسه تحقیقاتی "رند" گزارش داد:

رابطه بارداری‏های ناخواسته با برنامه‌های تلویزیونی

بر اساس تحقیقات 3 ساله انجام شده توسط پژوهشگران مؤسسه تحقیقاتی "رند"، برنامه ها و فیلم های پخش شده از تلویزیون، رابطه مستقیمی با بارداری زودهنگام نوجوانان و ترویج رفتارهای جنسی آنان دارد.
به گزارش رجانیوز به نقل از رویترز، بنا بر گفته "آنیتا چاندرا"، پژوهشگر و محقق رفتارشناسی مؤسسه "رند"، "بر اساس تحقیقات انجام شده این امر محرز شده که پخش برنامه های تلویزیونی نقش به سزایی در افزایش ناهنجاری ها و بارداری‏های زودهنگام و ناخواسته در نوجوانان امریکایی دارد، البته این به آن معنی نیست که تنها عامل و علت ناهنجاریهای جنسی، برنامه های تلویزیونی هستند اما باید تأثیر این برنامه ها را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر گرفت."
نتایج تحقیقات انجام شده بر روی نوجوانان بین سنین 12 تا 17 سال که 3 مرتبه ازآنها به طور متوالی در سال های 2001 تا 2004 نظرسنجی شده است، نشان می دهد نسبت زایمان های ناخواسته و زودهنگام نوجوانان امریکایی با تماشای برنامه های ناهنجار جنسی رابطه مستقیم دارد.
یک نظرسنجی جداگانه نیز که توسط مقامات رسمی اکادمی "Pediatrics" بر روی 718 نوجوان انجام شد، نشان داد که 91 درصد از این نوجوانان بر اثر تماشای برنامه های ناهنجار جنسی تلویزیون به این راه کشیده شده اند.
به علاوه، تحقیقات انجام شده بر روی 23 کانال رایگان و کابلی تلویزیونی پربیننده که برنامه های کمدی، درام، رئال و انیمیشن را نمایش می دهند، نشان داد که برنامه های کمدی دارای بیشترین و برنامه های رئال دارای کمترین مضمون جنسی هستند.
زایمان های زودهنگام ناخواسته در سال 1991 کاهش داشته است ولی با این وجود، رشد این ناهنجاری در امریکا در مقایسه با کشورهای صنعتی دیگر بالاتر است. نزدیک به یک میلیون دختر بین سنین 15 تا 19 سالگی هر ساله دچار زایمان های زودهنگام و ناخواسته می شوند که این رقم حدود معادل 20 درصد از زنان بالغ را شامل می شود که بیشتر آنها نیز ناخواسته بوده است.
تلویزیون به عنوان یکی از رسانه هایی است که در تهییج نوجوانان به مسائل جنسی نقش ایفا می کند و مجلات، اینترنت، موسیقی های تحریک کننده را نیز باید به این فاکتور ها اضافه کرد.
این تحقیقات نشان داده است نوجوانانی که به بازی های خشن کامپیوتری می پردازند و میانگین آن برای هر کودک امریکایی 13 ساعت در هفته است، پرخاشگری فیزیکی در رفتارشان افزایش می یابد.


نوشته شده در  سه شنبه 87/8/14ساعت  4:24 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

زنگ حسا ب!

حسین شریعتمداری

امروز در مجلس شورای اسلامی آزمون اصولگرایی برگزار می شود و قرار است نمایندگان مردم، فصل «امانت داری» از کتاب قطور اصولگرایی را امتحان بدهند. برخلاف سایر آزمون ها در آزمون امروز، سؤال امتحان از قبل در میان آزمون دهندگان توزیع شده است و کسانی که امروز وارد جلسه امتحان می شوند برای تحقیق و بررسی پیرامون سؤال امتحانی و یافتن پاسخ صحیح آن فرصت کافی در اختیار داشته اند، بنابراین «پاسخ غلط» و یا «امتناع» از پاسخ نمی تواند پذیرفتنی باشد. سؤال امتحان امروز درباره «صلاحیت آقای کردان» برای وزارت کشور است.


طی چند هفته اخیر ماجرای صلاحیت آقای کردان برای وزارت کشور - و نه صلاحیت ایشان برای پست ها و مسئولیت های دیگر- به یک میدان تنش زا و پر از حرف و حدیث تبدیل شده است و تمامی شواهد و قرائن موجود حکایت از آن دارند که بازی در این میدان به نفع دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنهاست و پی آمدهای خسارت آفرین آن بی تردید در سبد اصولگرایان می ریزد، بنابراین در نگاه اول عاقلانه تر آن است که اصولگرایان وارد این میدان نشوند ولی این میدان را دشمن طراحی نکرده که چاره کار خروج از آن باشد، بلکه پیدایش این میدان حاصل اقدامات نسنجیده برخی از اصولگرایان است و باید به همت اصولگرایان برچیده شود. ماجرا نه پیچیده است و نه پنهان، بنابراین راه حل آن نیز آشکار است و آسان.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  سه شنبه 87/8/14ساعت  12:31 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

   1   2      >