سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
در فضیلت ماه شعبان
 
 بدانکه شعبان ماه بسیار شریفی است و منسوب است به حضرت محمّد مصطفی – صلی الله علیه و آله – و آن حضرت این ماه را روزه می داشت و وصل می کرد به ماه رمضان و می فرمود:
 

صلوات

 
شعبان ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بدارد بهشت او را واجب می شود.  
و نیز می فرمودند: شعبان ماه من است پس روزه بدارید در این ماه برای محبّت پیغمبر خود و برای تقرّب به سوی پروردگار خود. 
و نیز فرمودند: چون اول شعبان می شود ابلیس لشگر خود را در اطراف زمین و آفاق آن پراکنده می کند و به ایشان می گوید که سعی کنید در کشیدن بعضی از بندگان خدا به سوی خود در این روز. بدرستی که خداوند عزوجل چون روز اول ماه شعبان می شود امر می کند به درهای بهشت پس باز می شود و درخت طوبی را امر می کند پس شاخه های خود را بر این دنیا نزدیک می کند. آنگاه منادی پروردگار عزوجل ندا می کند: ای بندگان خدا این شاخه های درخت طوبی است که شما را به سوی بهشت بلند می کند پس به او درآویزید. و این شاخه های درخت زقّوم است پس بترسید از او که شما را به سوی دوزخ نبرد.  
رسول خدا - صلی الله علیه و آله – فرمود: قسم به آن که مرا به راستی بر رسالت مبعوث نموده که هر که دری از خیر و نیکی را در این روز فراگیرد پس به تحقیق  بشاخه ای از شاخه های درخت طوبی درآویخته، پس او را به سوی بهشت کشاننده است. و هر که دری از شرّ را فراگیرد در امروز پس به تحقیق  به شاخه ای از شاخه های درخت زقّوم درآویخته پس او را به سوی آتش کشاننده است.    
 
در روز سوم این ماه ولادت با سعادت امام حسین – علیه السلام ، روز چهارم ولادت حضرت ابوالفضل العباس – علیه السلام - ، روز پنجم ولادت با سعادت امام زین العابدین – علیه السلام، روز دهم ماه ولادت حضرت علی اکبر – علیه السلام و شب پانزدهم شب بسیار مبارکی است. آن شب افضل به شهادت بعد از لیله القدر می باشد. و ایشان را به فضل و کرم خویش می آمرزد . پس در تقرب جستن بسوی خداوند متعال سعی و کوشش کنید. بدرستی که آن شبی است که خدا قسم یاد فرموده بذات مقدس خود که دست خالی برنگرداند سائلی را از درگاه خود مادامی که سؤال نکند معصیت را. از جمله برکات این شب مبارک آن است که ولادت با سعادت امام زمان – علیه السلام – در سحر این شب سنه دویست و پنجاه و پنج در سرّ من رأی واقع شده و باعث مزید شرافت این لیله مبارکه شده است ...

نوشته شده در  سه شنبه 89/4/22ساعت  4:27 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

نظر رهبر انقلاب درباره فیلم"طلا و مس"

فیلم سینمایی "طلاومس" که در جشنواره فیلم فجر سال 88 به سینمای کشور معرفی شد، مورد توجه رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

 طلا و مس

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، رهبر انقلاب درباره این فیلم سینمایی که روزهای پایانی اکران خود را می گذارند نظراتی را بیان کرده اند که جالب توجه است.

ایشان مضمون طلا و مس را "عالی" خطاب کرده اند و با بیان اینکه کارگردانی این فیلم سینمایی خوب بوده است از بازی دو بازیگر اصلی این فیلم که نقش یک روحانی و همسرش را بازی می کردند تمجید فرموده اند.

رهبر انقلاب بازی شعیبی و جواهریان در این نقش را برای مخاطب "خیلی خوب" و "باورپذیر" دانسته اند.

ایشان طلا و مس را نمایش کاملی از زندگی یک طلبه عنوان کرده اند.

قبل از این چند فیلم سینمایی به موضوع زندگی روحانی ها و طلبه ها پرداخته بود که این چنین به واقعیت زندگی روزمره آنها نزدیک نبوده است.

فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان، با تهیه کنندگی منوچهر محمدی و بازی بهروز شعیبی – نگار جواهریان – سحر دولتشاهی – جواد عزتی در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین بازیگر زن شد و در جشنواره فیلم فجر علاوه بر کسب جایزه ویژه بخش «راه انبیاء» در بخش بین‌الملل «به خاطر آشکار ساختن باورهای عمیق دینی و تجلی آن در جامعه»، در 7 رشته چهره‌پردازی، موسیقی، تدوین، نقش اول زن، فیلمنامه، کارگردانی و بهترین فیلم، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر شد.

"بهروز شعیبی" و "نگار جواهریان" دو بازیگر نقش "سیدرضا" و "زهرا سادات" هستند که در طلا و مس نقش های اصلی را برعهده دارند.

مسیر اصلی داستان طلاو مس داستان طلبه ای است به نام سید‌رضا که به تازگی با خانواده‌اش به تهران آمده و متوجه بیماری خاص همسرش زهرا می‌شود و به ناچار برای تهیه هزینه درمان او تغییراتی در شیوه زندگی‌اش می‌دهد.

وی ضمن درس خواندن به قالیبافی می پردازد تا از پس مخارج بیماری همسرش که به بیماری سختی دچار شده بربیاید.

بهروز شعیبی بازیگر نقش سید رضا در "آژانس شیشه ای" نقش پسر سید کاظم را بازی می کرد.


نوشته شده در  سه شنبه 89/4/22ساعت  11:25 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

 من این خاطره نامش نور گذاشتم ...
(دل نوشته عالم اهل سنت از دیدار با رهبرانقلاب )

یکی از عالمان اهل سنت استان بوشهر که چندی پیش همراه با گروهی از مردم و علمای این استان و نیز نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند،خاطره و دل نوشت خود را از این دیدار به قلم آورد.

به گزارش نافذ یکی از عالمان اهل سنت استان بوشهر که چندی پیش همراه با گروهی از مردم و علمای این استان و نیز نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند،خاطره و دل نوشت خود را از این دیدار به قلم آورد.

متن کامل دل نوشته شیخ خلیل افرا امام جمعه موقت شهرستان کنگان و نایب رییس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت آنرا منتشر کرده است،به این شرح است:

زمانی که یک هفته قبل از رسیدن موعد اعزام به ما و سایر همشهریان و هم استانی مان اعلام کردند که شما جز کسانی هستید که باید به دیدار رهبر عظیم الشأن امام خامنه ایی بروید همه مردم با شور و اشتیاق روز شماری می کردند کی موعد فرا می رسد زیرا آنها سالیان سال منتظر همچون ایامی و روزهایی بودند که فرا برسد به دیدار رهبرشان بشتابند مثل اینکه نامشان برای رفتن به حج درآمده بعضی ها از خوشحالی می خندیدند و لبخندی می زدند و بعضی ها از خوشحالی گریه می کردند اینهمه مشتاقند اینهمه ارادت به رهبرشان دارند – گفته اند سهمیه استان بوشهر چهار هزار و پانصد نفر ولی از شش هزار نفر تجاوز کردند و عده ای ناراحت شده بودند چرا اسم ما ننوشتند بعضی ها با پرواز آمدند و بعضی ها و اکثراً با اتوبوس ها این مسافت طولانی 24 ساعت با این همه مشکلات و سختی ها ولی در واقع آسان بود پیمودند تا اینکه در بین راه نرسیده به شهر قم آقای سید احمدی نماینده محترم ولی فقیه در امور اهل سنت بامن تماس گرفتند و اعلام کردند که شما برای دیدار ویژه با مقام معظم رهبری باید روز شنبه ساعت هشت صبح از درب شهید کشور دوست وارد شوید.

 

آقا

من از این خبر مسرت بخش زیاد خوشحال شدم و بیاد شاعر عرب افتادم که این ابیات سروده است (إنَّ المُحِبَ لِمَن لَهوِاهُ زوّارُ) یعنی همانا محب دوست دارنده و عاشق برای کسی که معشوق وی است بسیار زیاد شکننده است و شعر دیگر عربی از امام شافعی که می فرماید (إن المُحِبَ لِمَن یُحِبُ مُطیعُ) همانا دوست دارنده هر کسی که دوست دارد مطیع و فرمانبردار او می شود.

بالاخره روز شنبه فرا رسید شب شنبه رئیس کاروان برای نفرات خود اعلام کردند که نیم ساعت و یا یک ساعت قبل از اذان صبح بیدار باشند و بعد از وضو و طهارت کامل و ادای نماز صبح و صرف صبحانه همگی قبل از طلوع آفتاب راهی بیت رهبری و برای دیدار رهبر عظیم الشأن آماده شوند. همگی طبق برنامه و بعضی ها همان شب نخوابیدند تا صبح بیدار ماندند. بعد از صرف صبحانه همگی آماده برای دیدار رهبر به آنجا که رسیدند، همگی با عجله و شتاب به سوی درب میدان فلسطین دوان دوان رفتند.  ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 89/4/20ساعت  4:51 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<      1   2